centrode کرمان شهردار اندازی شهرداری

centrode: کرمان شهردار اندازی شهرداری پارک بانوان کلنگ زنی کرمان آفتاب

گت بلاگز اخبار پزشکی آیا ورزش اشتها را زیاد کردن می‌دهد؟

افرادی که ورزش می‌کنند غالبا تصور می‌کنند که ورزش کردن اشتهای آنها را زیاد کردن می‌دهد و دو ساعت بعد از ورزش کردن نمی‌توانند اشتهای خود را کنترل کنند. 

آیا ورزش اشتها را زیاد کردن می‌دهد؟

آیا ورزش اشتها را زیاد کردن می دهد؟

عبارات مهم : دویدن

افرادی که ورزش می کنند غالبا تصور می کنند که ورزش کردن اشتهای آنها را زیاد کردن می دهد و دو ساعت بعد از ورزش کردن نمی توانند اشتهای خود را کنترل کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، تمامی ورزش ها با زیاد کردن اشتها همراه نیستند. هرمونی در بدن به نام گرلین با میزان اشتها در ارتباط هست. مطالعات نشان داده است که هر چقدر ورزش شدیدتر و طولانی تر باشد زیاد میزان گرلین کم کردن می یابد.

آیا ورزش اشتها را زیاد کردن می‌دهد؟

افرادی که جهت 90 دقیقه می دوند تا نیم ساعت بعد از ورزش میزان گرلین کمی دارند و تا مدت زیادی احساس گرسنگی نمی کنند. در صورتی که ورزش شدید ولی کوتاه باشد زیاد از دویدن آرام اشتها را کم می کند ولی تاثیر آن کمتر از دویدن طولانی مدت است.

مدیر این تحقیقات می گوید: بررسی این مساله کمی سخت است لیکن نمی توان میزان غذا خوردن ورزشکاران را به درستی اندازه گیری کرد و باید به گزارش های خود آنها استناد کنیم.

افرادی که ورزش می‌کنند غالبا تصور می‌کنند که ورزش کردن اشتهای آنها را زیاد کردن می‌دهد و دو ساعت بعد از ورزش کردن نمی‌توانند اشتهای خود را کنترل کنند. 

محققان معتقدند که شدت ورزش با اشتها بسیار ارتباط دارد. اگر شدت دویدن زیاد باشد حتی اگر 30 ثانیه نیز به طول بینجامد باعث کم کردن هرمون گرلین می شود. این میزان کم کردن اشتها نهایتاً تا دو ساعت تاثیرگذار هست. به صورت کلی بررسی ها نشان داده است که ورزش باعث گرسنگی زیاد در وعده غذایی بعدی نمی شود ولی ورزش نکردن و فعال نبودن باعث اضافه شدن وزن می شود بنابراین حتی اگر افراد به دنبال چربی سوزی نباشند نیز بهتر است ورزش کنند.

واژه های کلیدی: دویدن | ارتباط | گرسنگی | اخبار پزشکی

نویسنده : topsblog