centrode کرمان شهردار اندازی شهرداری

centrode: کرمان شهردار اندازی شهرداری پارک بانوان کلنگ زنی کرمان آفتاب

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی سیگنال تابستانی اوراق مسکن

هزینه دسترسی به امتیاز وام خرید مسکن – اوراق تسهیلات – در شروع معاملات تابستانی بازار ملک ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کم کردن یافته هست. قیمت اوراق مسک

سیگنال تابستانی اوراق مسکن

سیگنال تابستانی اوراق مسکن

عبارات مهم : بازار

هزینه دسترسی به امتیاز وام خرید مسکن – اوراق تسهیلات – در شروع معاملات تابستانی بازار ملک ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کم کردن یافته هست. قیمت اوراق مسکن تحت تاثیر ۵ عامل طی ماه های اخیر متفاوت از مسیر افزایشی قیمت ها در بازار ملک، روند کاهشی به خود گرفته است.

اسفند پارسال، قیمت اوراق وام مسکن بعد از حداقل یک سال نوسان در کانال ۷۰ هزار تومان، وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد و در روزهای گذشته از تابستان ۹۷ هر فقره اوراق ۵۰۰ هزار تومانی تسهیلات مسکن با میانگین قیمت حدود ۶۶ هزار تومان، بین صاحب امتیاز و متقاضی خرید منزل معامله شد. در حال حاضر زوجین متقاضی تسهیلات بدون سپرده در پایتخت کشور عزیزمان ایران با پرداخت کمتر از ۱۶ میلیون تومان می توانند اوراق وام ۱۲۰ میلیون تومانی دریافت کنند. شکست انحصار در انتشار اوراق مسکن در شبکه بانکی، از جمله دلایلی است که باعث شده است به رغم زیاد کردن حجم معاملات اوراق، قیمت آن با کم کردن مواجه شود. در این میان، با پررنگ شدن نقش وام «یکم» در تجهیز مالی منزل اولی ها، بخشی از تقاضای اوراق به سمت دریافت وام با سپرده گذاری جذب شده است هست. سیگنال تابستانی اوراق مسکن از نبود تقاضای هجومی و در عین حال فراهم بودن شرایط جهت تقاضای مصرفی حکایت دارد.

سیگنال تابستانی اوراق مسکن

تنزل قیمت اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در هفته اول تابستان موجب شده است هزینه امتیاز استفاده از وام خرید مسکن از محل اوراق در مقایسه با تابستان سال گذشته ۱۴درصد ارزان تر شود. به این ترتیب با وجود رونق معاملات ملکی در ماه های اخیر، بازار رسمی مبادله اوراق از تشنج قیمتی به دور بوده و حتی اوضاع امسال در مقایسه با سال گذشته قدری بهتر هست. آخرین تغییرات قیمتی در بازار اوراق مسکن که با نماد «تسه» در فرابورس عرضه می شود، حاوی سه سیگنال تابستانی جهت متقاضیان مصرفی خرید مسکن است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، در هفته های اخیر شاهد یک حرکت رفت و برگشتی در قیمت اوراق مسکن بودیم، به نحوی که قیمت اوراق بعد از سه ماه پیاپی نوسان در کانال ۶۰ هزار تومان، در روزهای نهایی خرداد افزایشی شد و به آستانه ۷۰ هزار تومان رسید. ولی با شروع روزهای معاملاتی تیر ماه روند تغییرات قیمتی در مسیر بازگشت به کانال ۶۰ هزار تومان قرار داده شد و اکنون نوسان قیمت ها در حول و حوش میانگین قیمت ۶۶ هزار تومان صورت می گیرد. این در حالی است که قیمت سال گذشته در همین روزها، حدود ۷۷ هزار تومان بود. به این ترتیب میانگین قیمت هر فقره اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در حال حاضر ۱۴ درصد در مقایسه با ابتدای تابستان پارسال ارزان تر شده است هست؛ به بیان دیگر هزینه دسترسی به وام بدون نیاز به سپرده گذاری از محل اوراق جهت متقاضیان خرید مسکن اکنون ۱۴ درصد کمتر از کسانی است که در تابستان سال گذشته از این تسهیلات استفاده کردند.

هزینه دسترسی به امتیاز وام خرید مسکن – اوراق تسهیلات – در شروع معاملات تابستانی بازار ملک ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کم کردن یافته هست. قیمت اوراق مسک

درباره علت این تغییرات مثبت در بازار اوراق مسکن، یک فرضیه وجود دارد که ردیابی تغییرات قیمت و حجم مبادله اوراق در ماه های اخیر و مقایسه آن با ایام مشابه سال گذشته آن را رد می کند. از آنجا که قیمت اوراق را بیش از هر چیز نسبت بین میزان عرضه و تقاضا تعیین می کند، افت قیمت ها در این فرضیه، به کم کردن تقاضای وام مسکن از محل اوراق نسبت داده می شود. این در حالی است که حجم مبادلات اوراق مسکن از ابتدای امسال تاکنون یک روند افزایشی مستمر را طی کرده هست. تعداد اوراق مبادله شده است در فروردین امسال حدود ۷۰۷ هزار فقره بود که نسبت به فروردین سال گذشته ۲۳درصد زیاد کردن داشته هست؛ این اوضاع در اردیبهشت نیز تکرار شد و با ثبت آمار یک میلیون و ۷۹۰ هزار فقره اوراق مبادله شده است طی این ماه، رشد ۴۱ درصدی نسبت به حجم اوراق فروخته شده است در اردیبهشت پارسال رقم خورد. طی خرداد ماه امسال نیز یک رکورد خاص در بازار اوراق ثبت شد، طوری که بیش از یک میلیون و ۸۶۰ هزار فقره اوراق مبادله شد که در مقایسه با آمار یک میلیون و ۵۳۰ هزار فقره سال گذشته، ۲۱درصد رشد را نشان می دهد. با وجود این رشد قابل توجه در حجم مبادله اوراق و نیز زیاد کردن معاملات مسکن، نوسان قیمت اوراق در فرابورس از اسفند ۹۶ تا آخرهای خرداد ۹۷ مسیر مخالف را طی و یک کانال افت کرد، طوری که در کانال ۶۰ هزار تومان باقی ماند و دامنه تغییرات آن عمدتا رقمی بین ۶۳ تا ۶۸ هزار تومان بود.

این سطح قیمتی جهت اوراق پایین و بسیار مناسب برآورد می شود چراکه قیمت اوراق در دو مقطع، یک بار در تابستان ۹۳ در اوایل رکود و بار دیگر در تابستان ۹۵ به مرز ۱۰۰ هزار تومان نیز رسید و هزینه استفاده از وام مسکن بدون سپرده را به شدت زیاد کردن داد. همچنین میانگین هر سال قیمت اوراق مبادله شده است در فرابورس در سال ۹۳ حدود ۸۳ هزار تومان، در سال ۹۵ حدود ۸۴ هزار تومان و در سال ۹۶ نیز ۷۴ هزار تومان بوده هست. حتی در سال گذشته که بازار اوراق مسکن روزهای آرامی را پشت سر گذاشت، قیمت اوراق در فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی حدود ۷۷ هزار تومان ثبت شد که البته این رقم در مورد نمادهای متفاوت متفاوت بود، طوری که نمادهای نزدیک به انقضا (اوراقی که وقت زیادی تا آخر مهلت دوساله استفاده از آنها جهت دریافت وام از وقت انتشار باقی نمانده بود) قدری ارزان تر بودند.

«دنیای اقتصاد» علل ایستایی قیمت اوراق در کانال ۶۰ هزار تومان و نوسان در دامنه ۶۰ تا ۶۹ هزار تومان طی حدود چهار ماه اخیر را بررسی کرده و به پنج علت رسیده هست. علت اول این است که تسهیلات فعلی جهت همه متقاضیان مسکن مثل پارسال جالب نیست و جامعه وام گیرنده امسال نسبت به پارسال محدودتر شده است هست. سال گذشته اگر کسی در پایتخت کشور عزیزمان ایران قصد خرید منزل ۸۰مترمربعی در مناطق میانگین شهر داشت، این تسهیلات می توانست جهت تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز او پاسخگو باشد. این در حالی است که امسال با جهش قیمت مسکن و با توجه به ثابت ماندن سقف وام اوراق، قدرت خرید این تسهیلات به طور میانگین ۴۰ درصد کم کردن یافته و جهت خرید ملکی مشابه آنچه در مثال ذکر شد، استفاده از این تسهیلات چندان نمی تواند راهگشا باشد.

سیگنال تابستانی اوراق مسکن

علت دوم ایست قیمت اوراق در کانال ۶۰ هزار تومان، حاشیه نشینی گروهی از متقاضیان مصرفی مسکن هست. در ماه گذشته آنچه موجب افت تقاضای خرید مسکن شد، این بود که بخشی از تقاضای مسکن به اجبار بیرون از بازار نشسته و چون توان مسابقه با روند سریع زیاد کردن قیمت ها را ندارد، فعلا ترجیح داده دست نگه دارد تا ببیند آینده بازار مسکن در هفته های آتی چه خواهد شد. در حال حاضر عمده تقاضای مسکن در بازار از جنس «سرمایه ای» است که این گروه نیز اغلب تمایلی به استفاده از وام اوراق ندارند. سومین علت این رخداد نیز، پررنگ تر شدن نقش وام خرید مسکن از محل صندوق بعد انداز مسکن یکم در بازار هست. امسال عده ای از منزل اولی ها وارد بازار شدند و در ماه های آتی نیز نوبت وام صندوق یکم بخش دیگری از آنها فرا خواهد رسید. آمار عضویت در صندوق یکم از روزانه ۵۰۰ نفر در کشور طی سال گذشته، اکنون به حدود ۷۰۰ نفر رسیده و نقش این وام در بازار مسکن پررنگ تر شده است هست، چراکه هم سقف بالاتری در مقایسه با وام اوراق دارد و هم سود و اقساط آن پایین تر و جهت منزل اولی ها مناسب تر است.

علت چهارم افت قیمت اوراق از آستانه ۷۰ هزار تومان، خارج شدن بازار اوراق تسهیلات مسکن از انحصار یک بانک با ورود یک بانک دولتی دیگر به این حوزه هست. یک بانک دولتی بزرگ به عنوان نخستین رقیب بانک عامل بخش مسکن از اردیبهشت امسال نسبت به انتشار اوراق امتیاز حق تقدم استفاده از وام مسکن اقدام کرده و این امر موجب شده است دو رقیب جهت جالب تر کردن محصول خود تلاش کنند و در این بین قطعا قیمت پایین یکی از پارامترهای مهم جذابیت اوراق به شمار می آید. پنجمین علت تثبیت قیمت اوراق در کانال ۶۰ هزار تومان نیز، مدیریت عرضه اوراق به وسیله عوامل انتشار آنها هست. بر اساس این مدیریت اکنون برنامه این است که قیمت اوراق تا حد امکان در کانال ۶۰ هزار تومان باقی بماند. به عبارت دیگر خط قرمز این برنامه، این است که قیمت اوراق از حدود ۷۰ تا حداکثر ۷۵ هزار تومان فراتر نرود.

هزینه دسترسی به امتیاز وام خرید مسکن – اوراق تسهیلات – در شروع معاملات تابستانی بازار ملک ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کم کردن یافته هست. قیمت اوراق مسک

البته در تابستان وقوع دو سناریو در بازار اوراق محتمل هست؛ سناریوی اول این است که حجم مبادله اوراق در سطح فعلی باقی بماند و رشد بیشتری نداشته باشد که در این صورت مدیریت قیمت بر اساس برقراری توازن میان عرضه و تقاضا موفق خواهد بود و قیمت ها در همین حدود تثبیت می شود. ولی در قالب سناریوی دوم ممکن است با تثبیت قیمت مسکن و توقف روند افزایشی آن، معاملات دوباره روند صعودی بگیرد و این اوضاع به استفاده زیاد از وام مسکن و در نتیجه زیاد کردن تقاضای اوراق فراتر از میزان عرضه منجر خواهد شد. در این صورت احتمال زیاد کردن قیمت اوراق فراتر از خط قرمز یادشده وجود دارد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، اوضاع کنونی بازار اوراق مسکن حاوی سه سیگنال از بازار تابستانی مسکن هست؛ نخست اینکه میزان پوشش مالی متقاضیان خرید مسکن با استفاده از تسهیلات با توجه به سطح فعلی قیمت مسکن را مشخص کرده است.

در حال حاضر میانگین قیمت مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران به حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و این یعنی اغلب منزل اولی ها به دنبال آپارتمان در حدود قیمتی ۴۰۰ میلیون تومان هستند. در حال حاضر دو نوع وام اوراق (انفرادی و زوجین) جهت این گروه قابل استفاده هست. سقف وام اوراق با احتساب جعاله مشمول بر ۸۰ میلیون تومان به اضافه ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده و بدون نیاز به اوراق و سقف وام زوجین مشمول بر ۱۲۰ میلیون تومان به اضافه ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده و بدون نیاز به اوراق هست. بر این اساس جهت خرید اوراق به منظور استفاده از وام زوجین باید ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و جهت وام اوراق باید ۵/ ۱۰ میلیون تومان هزینه شود. با این حساب وام اوراق می تواند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از قیمت ملک را جهت منزل اولی ها پوشش دهد.

سیگنال تابستانی اوراق مسکن

سیگنال دومی که بازار اوراق ارسال کرده، این است که با اعمال یک مدیریت نیرومند از هرگونه تشنج قیمتی در بازار اوراق همزمان با ایام رونق بازار مسکن جلوگیری شود و در این زمینه زیاد کردن قیمت خط قرمز قیمتی ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان تعیین شده است تا بازار اوراق از تعادل خارج نشود. سیگنال سوم که باید از اوضاع بازار اوراق دریافت کرد نیز این است که تقاضای تهاجمی فعلا در بازار مبادله اوراق مسکن وجود ندارد. البته در صورتی که سقف تسهیلات زیاد کردن پیدا کند و این تغییرات در میانه تابستان رخ دهد، احتمال زیاد کردن قیمت اوراق وجود دارد.

دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: بازار | کانال | میلیون | تسهیلات | استفاده | تابستان | تابستانی | تسهیلات مسکن

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه